Postări populare

luni, 28 martie 2011

Cum preparam betonul in functie de clasa

Desi recomand utilizarea pe santier a betoanelor preparate la statia de betoane, exista situatii cand avem nevoie de beton preparat manual. Mai jos am dat cateva retete pentru beton, B100 (C6/7.5), intocmite conform retetelor de preparare a betonului din norma NE012-99. Cantitatile din reteta fiecarui tip de beton sunt raportate la un sac de ciment de 40kg, cel mai intalnit la ora actuala pe piata. Pentru nisip, pietris si apa am folosit ca unitate de masura o galeata de 10l. Pentru amestecarea betonului recomand utilizarea unui malaxor electric.

Reteta beton C6/7.5  B100

Normele actuale sunt mai restrictive cu privire la utilizarea acestui tip de beton care avea o utilizare larga pentru elementele nearmate pana acum cativa ani. B100 (C6/7.5) poate totusi folosi doar ca beton simplu, pentru umpluturi, egalizari si elemente de importanta redusa.

Ciment
 
32.5R
Nisip
 
0-3mm
Margaritar
 
3-7mm
Pietris
 
7-16mm
Pietris
 
6-31mm
Apa
sac de 40kg
13.5 galeti
5.5 galeti
2.5 galeti
4 galeti
4.5 galeti



In urma amestecarii se obtin 0.21mc (21 galeti)
C6/7.5 (echivalent B100)

Reteta beton C8/10 B150

Acest tip de beton se foloseste in general la fundatii, ca beton nearmat. Se poate utiliza pentru elemente armate doar in cazul in care acestea nu sunt expuse (la umiditate ridicata, apa sau substante chimice, etc.)

Ciment
32.5R
Nisip
0-3mm
Margarita
3-7mm
Pietris
7-16mm
Pietris
6-31mm
Apa
sac de 40kg

8.4 galeti

5.7 galeti

3.4 galeti

4.6 galeti

3.4 galeti



In urma amestecarii se obtin 0.18mc (18 galeti)
C8/10 (echivalent B150)

Reteta beton C12/15  - B200

Are o utilizare larga la constructiile de case. In principiu C12/15 – B200 are o rezistenta suficienta pentru elemente armate  (stalpisori, centuri, grinzi, chiar si placi) supuse la  solicitari normale.

Ciment
32.5R
Nisip
0-3mm
Margaritar
3-7mm
Pietris
7-16mm
Pietris
6-31mm
Apa
sac de 40kg

8 galeti

5.4 galeti

3.2 galeti

4.3 galeti

3 galeti



In urma amestecarii se obtin 0.17mc (17 galeti)
C12/15 (echivalent B200)

Reteta beton C16/20 – B250

Este cel mai folosit tip de beton pentru turnarea in santier a  fundatiilor, radierelor, peretilor, stalpilor, grinzilor si planseelor. C16-20 – B250 este suficient de rezistent si durabil pentru a fi utilizat la toate tipurile de cladiri de locuit.

Ciment
32.5R
Nisip
0-3mm
Margaritar
3-7mm
Pietris
7-16mm
Pietris
16-31mm
Apa
sac de 40kg

7.3 galeti

5 galeti

3 galeti

4 galeti

2.75 galeti



In urma amestecarii se obtin 0.16mc (16 galeti)
C16/20 (echivalent B250)

Evident, se pot prepara si clase superioare de beton, DAR, este necesara o precizie mai buna a dozarii, o amestecare mai buna, si mai ales o punere in opera mai pretentioasa. Consider ca mai ales la casele de locuit, pana la cateva etaje, utilizarea betoanelor peste C16/20, cum ar fi C20/25 – B330 sau mai mult, este oneroasa si poate conduce la rezultate finale mai proaste decat utilizarea unui “cinstit” C16/20 – B250.
Retetele de beton au fost facute avand ca referinta  NE012-99.
Am incercat o conversie in retete de santier a principalelor clase de betoane. Sper sa va foloseasca.
Unitati de masura
-1 galeata de 10 litri = 3 lopeti de material granular.
-1 roaba medie = 24 lopeti
-1 betoniera de 130 litri = maxim 16 lopeti de material granular + maxim 6 lopeti de ciment + 1 galeata apa de 10 litri.

Un comentariu:

Unknown spunea...

ACUM SUNT ÎNCĂLCAT FINANCIAR, DUPĂ ÎNCĂRCĂTORUL L-AȚI DE LA LFDS. Aș dori să aduc acest lucru la cunoștința publicului despre modul în care am intrat în contact cu domnul Benjamin, după ce mi-am pierdut locul de muncă și mi s-a refuzat împrumutul de către banca mea și de alți instituție financiară datorită scorului meu de credit. Nu puteam să plătesc taxele copiilor mei. Eram în urmă cu facturi, pe cale să fiu aruncat din casă datorită incapacității mele de a-mi plăti chiria, a fost în această perioadă copiii mei au fost luați de la mine prin asistență maternă. Apoi mi-am propus să caut fonduri online, unde am pierdut 3.670 de dolari pe care i-am împrumutat de la prieteni, pe care i-am extras de două companii de împrumut online. Până când am citit despre: împrumut online (Lfdsloans@outlook.com) undeva pe internet, Totuși nu m-am convins din cauza prin ce am trecut până când o rudă de-a mea, care este cler, mi-a povestit și despre schema de împrumut în curs la un rata dobânzii foarte scăzută de 1,9%% și condiții de rambursare minunate, fără penalități pentru plata neplătită. Nu am de ales decât să-i contactez, pe care l-am făcut prin text + 1-989-394-3740, iar domnul Benjamin mi-a răspuns în aceeași zi. primiți o alertă de credit de 400.000,00 USD Suma împrumutului USD pe care am solicitat-o. Am utilizat împrumutul în mod eficient pentru a-mi plăti datoriile și pentru a începe o afacere, iar astăzi eu și copiii mei suntem atât de fericiți și împliniți. De asemenea, îi puteți contacta prin e-mail: (Lfdsloans@outlook.com) Linie de asistență WhatsApptext: + 1-989-394-3740 De ce fac asta? Fac acest lucru pentru a salva câțiva care au nevoie de un împrumut pentru a nu fi victima înșelătoriei de pe internet. Mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți, sunt Oleksander Artem din Horizon Park BC, Ucraina.